We zien bij onze klanten in de logistieke en productiesector een trend waarbij de piek in flexibele personeelsbehoefte zich steeds meer concentreert naar bepaalde dagen in de week. Zo hebben bedrijven in de e-commerce hun piek vaak in het begin van de week, terwijl de piek bij distributie van levensmiddelen vaak aan het einde van de week of in het weekend is.
Deze trend geeft pijn bij veel opdrachtgevers. Om pieken op te vangen is namelijk voor een beperkt aantal uren extra arbeidskracht nodig. Als internationale medewerkers echter niet voldoende uren gefaciliteerd worden, raken ze ontevreden. Ongewenst verloop en verlies van kennis en ervaring zijn het gevolg.
Om ongewenst verloop tegen te gaan, zorgt E&A voor synergie tussen werkgevers in de regio. Dit doen we door bedrijven met vergelijkbare competentieprofielen aan elkaar te koppelen. Zo loopt er in Tilburg een succesvol traject waarbij ervaren orderpickers worden ingezet op orderpickactiviteiten bij twee klanten: een distributiecentrum van een supermarktketen en een webwinkel.
Met dit concept realiseren wij voor internationale medewerkers een afwisselende werkomgeving én garanderen we volledige werkweken. Dit leidt voor u tot behoud van kennis en ervaring binnen de organisatie en minder ongewenst verloop door te weinig werkaanbod. Daarmee zorgen we voor continuïteit bij onze opdrachtgevers.