De Coronacrisis en E&A: zo gaan we ermee om


Afbeelding van extra E&A auto's tijdens de Coronacrisis

Veiligheid staat voorop tijdens de Coronacrisis

De belangrijkste pijler van E&A is het welzijn van de medewerkers. Ook in deze onstuimige tijden door de Coronacrisis is dit het speerpunt, juist nu. Iedereen moet veilig zijn of haar werk kunnen doen en daarvoor zijn afspraken gemaakt. De opdrachtgevers van E&A geven voldoende informatie over de specifieke werkzaamheden én de veiligheidsmaatregelen. Vanuit E&A zorgen we ervoor dat iedereen op de hoogte is van deze regels, de zogenoemde doorgeleidingsplicht wordt nageleefd. E&A besteedt veel aandacht aan haar locaties en gaat actief aan de slag met de huidige maatregelen.

Hard werken wordt beloond

Bij E&A wordt hard gewerkt! Ook in deze bizarre tijd zorgt E&A ervoor dat haar medewerkers aan de slag blijven. Daar waar het nu bijzonder druk is, plaatsen wij extra medewerkers om ervoor te zorgen dat onze klanten tevreden blijven. Dit doen we door flexwerkers te herplaatsen vanuit werk dat tijdelijk stilgevallen is, maar we werven ook nog steeds mensen in Polen en Kroatië. Hierbij zorgen we voor duidelijke extra voorlichting als het gaat om de maatregelen die zij aantreffen wanneer ze in Nederland aankomen.

Gelukkig is er nog steeds voldoende belangstelling om naar Nederland te komen voor een leuke baan. E&A heeft nog steeds voldoende mogelijkheden voor goede kandidaten! Door de huidige situatie zijn veel flexwerkers nu juist wat langer in Nederland. Om hen te bedanken delen we vanaf deze week op al onze locaties een heerlijke chocoladereep uit. Deze chocolade hebben we middels een boodschap in het Pools en Engels naar E&A stijl gepersonaliseerd. We willen iedereen nogmaals hartelijk danken voor de buitengewone inzet in deze tijd!

Afbeelding van chocoladerepen tijdens de Coronacrisis

Tony Chocolonely reep van E&A

Inbouw polycarbonaat schermen

Veel van onze medewerkers gaan met de fiets naar het werk. Wel zo gemakkelijk: lekker dichtbij en ook nog gezond. Maar vooral nu ook een extra voordeel, omdat reizen in een auto ons tot extra maatregelen dwingt. Uiteraard volgen we de richtlijnen van het RIVM op. Veel van onze flexwerkers werken in vitale processen, zoals in distributiecentra voor supermarkten. Hun inzet is in deze tijd van extra belang. Om ervoor te zorgen dat zij op een verantwoorde manier naar het werk kunnen, hebben we allereerst onze vervoersplanning zoveel mogelijk ingedeeld volgens de richtlijnen.

Al onze auto’s hebben we voorzien van desinfecterende spray en doekjes. De inzittende zijn samen verantwoordelijk voor een optimale hygiëne. Mensen reizen vanuit de woonlocatie – die zijn met elkaar delen – gezamenlijk naar dezelfde klant. Hierbij reist iedereen heen en terug in dezelfde auto, op dezelfde plek! Na iedere rit wordt de auto weer schoongemaakt. Om onze mensen nog meer zekerheid te bieden zijn we deze week gestart met het inbouwen van speciale schermen in onze auto’s. Het materiaal dat we hiervoor gebruiken is polycarbonaat. Daardoor is het veilig en biedt het voldoende bescherming tegen mogelijk aan-hoesten. Het is een mooi en goed in te bouwen systeem, waarmee E&A laat zien dat we de veiligheid van onze medewerkers heel serieus nemen!

Woonlocatie Budel flink ‘aangepakt’ voor meer wooncomfort

Ook tijdens de Coronacrisis besteedt E&A aandacht aan haar locaties. Zo ook de grote locatie in Budel, waar E&A voor verschillende opdrachtgevers flexwerkers huisvest. De locatie is royaal opgezet en biedt de bewoners voldoende ruimte. Zowel in het pand als daarbuiten. De gemeente biedt in de directe omgeving verschillende recreatiemogelijkheden. Toch was er een specifieke behoefte om de locatie van wat meer faciliteiten te voorzien. Zo werd in korte tijd een fitnessruimte ingericht, een ontspannings- en ontmoetingsruimte en kreeg de keuken een complete upgrade. Ook werd het schilderwerk binnen aangepakt door de facilitaire dienst van E&A. Sommige elementaire zaken zijn verder verbeterd; de doucheruimtes bijvoorbeeld – maar ook de kamers zelf. Er is veel geïnvesteerd in nieuw meubilair, maar ook fietsen, waardoor de bewoners zich gemakkelijk kunnen bewegen binnen de gemeente. De fietsen zijn eenvoudig te leen via de receptie.

Nieuwe klant Bakker International

We verkeren in onzekere tijden, waarbij veel sectoren het enorm zwaar hebben. De diversiteit van sectoren binnen E&A is groot, waardoor het soms juist heel druk is bij klanten, maar soms ook volledig stil valt. Om onze goede flexwerkers zoveel mogelijk aan het werk te houden, heeft E&A alle contacten in haar netwerk benaderd. Een van deze contacten is op interim basis gestart bij Bakker International in Lisse. Vanuit de DC’s in Lisse en ook Lisserbroek worden de online bestellingen van bloembollen, planten, kamerplanten en tuinaccessoires verzameld.

Vooral in deze tijd van het jaar, maar ook omwille van Corona werd het ontzettend druk bij Bakker. Onze contactpersoon vroeg E&A om een aandeel van de totale vraag voor haar rekening te nemen. Binnen 48 uur was alles tussen deze twee partijen geregeld. Door een goede samenwerking werd het hele proces soepel ingevuld en kon E&A met haar eerste ploeg flexwerkers starten direct na Pasen. De opvang en onboarding werden zeer goed verzorgd door de klant. Samen met onze manager van de regio Zaandam bleek dit een succes te zijn. Er werden al snel extra mensen aangevraagd. Momenteel is de groep flexwerkers compleet en kunnen zij het hele seizoen nog bij Bakker doorwerken. Een prachtig voorbeeld waarbij zowel Bakker, onze medewerkers, als E&A zelf zeer blij mee zijn!

Voucher ‘van werk naar werk’

Een initiatief van Doorzaam, speciaal voor uitzendkrachten die vanwege de Coronacrisis hun baan zijn verloren. Veel bedrijven hebben noodgedwongen afscheid genomen van hun uitzendkrachten. Ook bij E&A is dit gebeurd bij verschillende opdrachtgevers. Omdat er elders nog tekorten zijn, is E&A direct gestart met het herplaatsen van deze goede kandidaten. Doorzaam heeft als doel uitzendkrachten voor de korte en lange termijn inzetbaar te houden in een flexibele arbeidsrelatie. In deze bijzondere situatie hebben zij vouchers beschikbaar gesteld voor uitzendbureaus, waarmee flexwerkers van werk naar werk begeleid kunnen worden. Deze vouchers kunnen door het ‘nieuwe’ bedrijf ingezet worden voor een cursus, training, maar ook een training on the job, inwerkperiode of een on-boarding. Met deze vouchers hebben wij zowel bestaande klanten als nieuwe klanten blij kunnen maken bij de verschuiving van werk naar werk. Een mooi initiatief in de branche!



E&A maakt gebruik van cookies

Cookies zijn kleine bestanden die met pagina’s van deze website worden meegestuurd en door uw browser op de harde schrijf van uw computer worden opgeslagen. Er zijn verschillende soorten cookies die gebruikt worden voor verschillende doeleinden. Voor het plaatsen van cookies is soms wel en soms geen toestemming nodig. Als u niet akkoord gaat met onze cookie statement dan plaatsen wij alleen de functionele cookies. Als u meer wilt weten over de cookies die wij gebruiken, de gegevens die daarmee verzameld worden en over uw rechten op dit punt, lees dan ons cookie statement en privacy policy om meer te leren over onze cookies.