Ellen Drontmann: ‘Ik voelde me al snel thuis bij E&A.’


Een district manager die het verschil wil maken. Ellen heeft direct contact met de klant en geeft leiding aan haar vestigingsmanagers. Ze is betrokken bij de mensen en weet wat er speelt.

‘Ik voelde me al snel thuis bij E&A.’

Hoe en wanneer ben je je carrière voor E&A gestart?
‘Ik ben in september 2012 gestart voor E&A. Daarvoor was ik werkzaam voor Randstad als accountmanager en district manager. In de rol die ik nu uitoefen voor E&A zitten beide functies in elkaar verweven. E&A heeft korte lijnen en schakelt snel. Ik heb contact met de klant en geef leiding aan mijn vestigingsmanagers. Deze combinatie was de reden om te kiezen voor E&A.’

Moest je erg wennen in het begin?
Ik voelde me al snel thuis bij E&A’, vertelt Ellen. ‘Dat begon eigenlijk al bij mijn sollicitatiegesprek. Ik kwam op het hoofdkantoor om vrijblijvend een keer te gaan praten en had direct een klik met Gilbert. Hij had echt oprechte interesse in mij en wilde weten wat ik zou kunnen betekenen voor E&A. Ik zie die manier van werken nu nog steeds terug in mijn team. We doen méér dan alleen ons werk. Er wordt echt een stapje extra gezet. Zowel voor de klant als onze flexwerkers. Het effect hiervan is dat klanten graag met ons werken en uitzendkrachten graag voor ons werken.’

Kun je vertellen wat een inhouse vestiging precies inhoudt?
‘We hebben een eigen team bij de klant op locatie. Het begint vaak met een E&A vestigingsmanager, die ook andere inhouse vestigingen onder zijn hoede heeft. Ook heb je een administratieve kracht en een inhouse relatiemanager. Dat is de basis van het team. Afhankelijk van hoeveel uitzendkrachten er op een locatie werken, wordt dit team uitgebreid.’ Bij hele grote klanten hebben we ook iemand specifiek voor het regelen van vervoer. Flexwerkers die verder dan 10 km van de vestiging vandaan wonen, krijgen een auto tot hun beschikking voor het woon/werk verkeer. Flexwerkers die minder dan 10 km van de vestiging wonen krijgen een fiets of e-bike.’

‘We doen méér dan alleen ons werk. Er wordt echt een stapje extra gezet. Het effect hiervan is dat klanten graag met ons werken en internationale flexkrachten graag voor ons werken’


Wat is het verschil tussen het E&A hoofdkantoor, de reguliere vestigingen en een inhouse vestiging?

‘Het hoofdkantoor is verantwoordelijk voor de algemene zaken van E&A. Hier vind je bijvoorbeeld onze officemanager en onze bedrijfsanalist. Daarnaast ligt de focus binnen het hoofdkantoor op huisvesting en recruitment. Zo houdt NL Recruitment zich bezig met het herplaatsen van goede uitzendkrachten die al voor ons werkzaam zijn, maar waarvan de opdracht is afgelopen. Deze flexwerkers kunnen dan direct doorgeplaatst worden bij een van onze andere opdrachtgevers. Een reguliere vestiging heeft ook een eigen team. Ze hebben vaak meerdere kleine klanten en zijn verantwoordelijk voor een bepaalde regio in Nederland. Als laatste heb je een inhouse vestiging. Zij zitten zoals gezegd intern met een eigen team bij de klant. Op locatie zijn zij het aanspreekpunt voor de klant én flexwerker. Bij sommige vestigingen zitten we ook samen met concullega’s. Anders dan dat je misschien zou vermoeden, gaat dit eigenlijk heel goed! Meestal hebben we wel een eigen ruimte, maar soms zitten we ook echt samen in één kantoor bij de klant inhouse. Het gaat bij een inhouse vestiging echt om de planning en de totale dienstverlening voor de klant en flexwerker.’

Waarom is een inhouse vestiging noodzakelijk?
‘Je hebt alle aandacht voor de klant en flexwerker. Wanneer een klant meer dan 100 flexwerkers heeft, gaan we graag bij de klant inhouse. Deze vestiging is verantwoordelijk voor de hele onboarding van nieuwe uitzendkrachten op een locatie. Het fijne aan een inhouse vestiging is dat we vlakbij de uitzendkrachten zijn. Ze kunnen bijvoorbeeld in hun pauze even langs lopen, wanneer ze een vraag hebben of gewoon een praatje willen maken. We zitten dichtbij de klant en uitzendkracht, wat voor beide partijen heel prettig is.’

Heb je veel contact met de E&A kantoren in Polen en Kroatië?
‘In het begin van mijn carrière ben ik samen met Gilbert naar een vestiging in Polen geweest om te zien hoe daar wordt gewerkt. Elke vestiging in Nederland heeft een eigen contactvestiging in Polen, Kroatië en Roemenië. Via deze contactvestigingen worden aanvragen behandeld en verder uitgezet in de desbetreffende landen. We hebben dus continu contact met onze kantoren in het buitenland. Mooi om te zien dat we uitbreiden naar verschillende landen. Ook hebben we inmiddels een recruiter die zich volledig bezighoudt met het werven en selecteren van Spaanse flexkrachten.’

Hoe ziet je werkdag eruit?
‘Dat is echt afhankelijk van de afspraken die ik maak. Ik probeer elke twee weken minimaal een keer op elke vestiging te zijn. Dan neem ik de gang van zaken door met de vestigingsmanager. Ik vind het belangrijk en vooral superleuk om persoonlijk contact te hebben met de verschillende mensen op kantoor. Ik werk voornamelijk in het Zuiden en woon zelf in Naarden. Qua reistijd moet ik dit dus wel goed plannen. Ook heb ik veel contact met de vier business unit directeuren van GXO. Bij gesprekken met de sitemanagers van de klant is meestal ook de E&A vestigingsmanager aanwezig. De vestigingsmanager kent de precieze situatie bij de klant en kan inhoudelijk goed antwoord geven. Hierdoor blijven de lijnen kort.’

Wat vind je zo leuk aan jouw job?
‘Het persoonlijke contact en de korte lijnen die terugkomen. Hierdoor is geen dag hetzelfde en is mijn baan erg afwisselend. Daarnaast heb ik veel contact met verschillende mensen. Van GXO tot onze concurrenten. Met hen blijf ik in gesprek om te kijken hoe we samen de handen in één kunnen slaan.’

‘We zitten dichtbij de klant en uitzendkracht, wat voor beide partijen heel prettig is.’

Welk moment in je carrière zal je nooit vergeten?
‘Er zijn zoveel momenten. Het is ontzettend leuk als je een nieuwe vestiging mag openen. Dat zijn mooie projecten met veel uitdagingen.’

Hoe zou je de sfeer omschrijven op de werkvloer en hoe maak jij hierin het verschil?
‘Er wordt heel hard gewerkt maar zeker ook plezier gemaakt. Dat vind ik belangrijk. Als ik op vrijdagmiddag op een vestiging ben, dan probeer ik altijd positiviteit uit te stralen. Dat wordt gelukkig gewaardeerd. Het werken op een inhouse vestiging kan namelijk erg stressvol zijn. Als medewerker zit je in een soort spagaat tussen de klant en uitzendkracht. Het is dus belangrijk om de positiviteit en de lol erin te houden.’



E&A maakt gebruik van cookies

Cookies zijn kleine bestanden die met pagina’s van deze website worden meegestuurd en door uw browser op de harde schrijf van uw computer worden opgeslagen. Er zijn verschillende soorten cookies die gebruikt worden voor verschillende doeleinden. Voor het plaatsen van cookies is soms wel en soms geen toestemming nodig. Als u niet akkoord gaat met onze cookie statement dan plaatsen wij alleen de functionele cookies. Als u meer wilt weten over de cookies die wij gebruiken, de gegevens die daarmee verzameld worden en over uw rechten op dit punt, lees dan ons cookie statement en privacy policy om meer te leren over onze cookies.